15.04.2019

В Ананьївському районі проведено семінар для освітян з актуальних питань реалізації концепції НУШ.

Нещодавно на базі Ананьївського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст-гімназія-ДНЗ» відбулась семінар-нарада для вчителів початкових класів опорних закладів Ананьївського району, на якій  розглядались актуальні для освітян питання.

З питанням «Супервізія як стратегія покращення якості викладання навчальних предметів в початковій школі» перед вчителями –початківцями  виступила регіональний тренер НУШ Олена Жуматій (заступник директора з навчальної роботи Ананьївського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст-гімназія-ДНЗ»),  яка  познайомила педагогів із таким поняттям як «супервізія»  та зазначила, що в умовах реалізації завдань Нової української школи це важливий  інструмент професійної підтримки та професійного розвитку педагога; супервізія передбачає комплекс заходів із навчально-методичного супроводу педагогічних працівників закладів дошкільної та загальної середньої освіти. При цьому було наголошено на одній із ключових функцій супервізора – консультативній, наставницькій та функції фасилітатора.

Про «Професійний стандарт вчителя початкової школи» доповіла присутнім педагогам методист райметодкабінету відділу освітирайдержадміністрації  Алла Калін. Зокрема методистом було зазначено, що, документ затверджений Міністерством соціальної політики України від 10.08.2018 року №1143, визначає необхідні компетентності, знання та вміння вчителів початкових класів. В документі чітко виділено вісім основних функцій, які має здійснювати вчитель початкових класів:

  • планування і здійснення освітнього процесу;
  • забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі та родині;
  • створення освітнього середовища;
  • рефлексія та професійний саморозвиток;
  • проведення педагогічних досліджень;
  • надання методичної допомоги колегам з питань навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів початкових класів закладу загальної середньої освіти;
  • узагальнення власного педагогічного досвіду та його презентація педагогічній спільноті;
  • оцінювання результатів роботи вчителів початкових класів закладу загальної середньої освіти.

Основний акцент було зроблено на те, що вищезгаданий стандарт в подальшому буде широко використовуватися для оцінювання кваліфікації вчителя під час його прийняття на роботу, атестації, сертифікації або присвоєння категорії.

Ще під час семінару – наради методистом Аллою Калін вчителям було надано консультації  щодо «Порядку проведення Державної підсумкової атестації учнів 4-х класів, про ведення шкільної документації вчителів початкових класів (журнали, календарні плани) та за результатами методичних виїздів по ЗЗСО району надані методичні рекомендації щодо організації освітнього простору НУШ (з посиланням на лист  МОН України від 23.03.2018 №283).